vrijdag 6 maart 2009

14 Instant Messaging.

Het programma chatten is me welbekend, regelmatig chat ik met mijn kinderen, maar die zijn dan altijd tegelijkertijd ook nog iets anders aan het doen, dus krijg ik afwezige antwoorden, of alleen ja of nee of leuk..
Ik heb ze dus liever aan de telefoon.
Op mijn werk heb ik ook liever iemand aan de telefoon dan via de chat.
Wat betreft al@din chat, ik heb een instructie-ochtend meegemaakt over al@din chat, en de meningen van de bibliotheekmedewerkers die ermee werken waren nogal verdeeld.
Je moet er ijzeren zenuwen voor hebben, want het gaat allemaal in een zeer rap tempo.
Ook moet je in dat snelle tempo hele goede informatie doorgeven.
Terwijl je de informatie bij elkaar aan het zoeken bent, moet je degene met wie je chat tegelijkertijd ook nog onderhoudend bezig houden anders haken ze af.
Het komt herhaaldelijk voor dat wanneer je de goede antwoorden gevonden hebt, de vragensteller de chatsessie al heeft beƫindigd. en daar zit je dan met je goeie gedrag..
Ikzelf heb nog geen vragen gesteld via de al@din chat.




1 opmerking:

  1. Hoi Jose
    Ik ben het helemaal met je eens vwb chatten. Willen we daar als bibliotheken echt serieus mee aan de slag, dan moet er (veel) tijd voor zijn en moet je niet teveel zaken hoeven op te zoeken, anders werkt het niet. En is het niet zo dat de chatgeneratie alles snel, snel wil...
    Ik heb jouw stukje even gekopieerd naar mijn bericht, hoop dat je het geen probleem vindt

    groet
    Nynke

    BeantwoordenVerwijderen